10 Şubat 2015 Salı

RİZESPOR 1 - 2 BEŞİKTAŞ (08/ŞUBAT/2015)


Beşiktaş, deplasmanda Rizespor'u yenerek nihayet tekrar hak ettiği liderlik koltuğuna oturdu.  Maçın genelinde oyuna hakim olan Beşiktaş, en azından bir puanı kurtarmak için üstün çaba sarf eden Rizespor'a taviz vermedi.

Bu maçtan üç puan alacağımızdan kesinlikle şüphem yoktu. Hatta maç beraberliğe geldikten sonra geçen tek bir dakikada bile içime kötü düşünceler gelmedi. Son on saniyede bile olsa Beşiktaş bu maçı alacaktı. Bundan emindim. Öyle de oldu. Beklentilerin ötesinde sert oyun sergileyen ve hakeme küfür etmekten geri durmayan ev sahibi oyuncular kırmızı kartla oyun dışında kalınca, Slaven Bilic'e sadece son darbeyi vuracak hamleleri yapmak kaldı. Kartların ikisi de kıpkırmızı kartlardı. Özellikle Koray'ın gördüğü kırmızı kart çok net bir pozisyondu. Direk sakatlamaya yönelik hareket olduğu için hakem affetmedi. Koray zaten maçın başından itibaren kırmızı kart adayı görüntüsüyle sahada var oldu. Rizespor seyircileri olaya daha duygusal ve taraflı yaklaştıkları için bu kartlara epey tepki gösterdiler ama kusura bakmasınlar. Şu Anadolu takımları, İstanbul takımları klişesini geçelim artık. 1980-1981 sezonunu izlemiyoruz.


Benim açımdan asıl ilginç olan konu ise, olaya Beşiktaş cephesinden gelen garip tepkilerdi. Beşiktaşlı yönetici Metin Albayrak, kendisine uzatılan mikrofonlara, ikinci kırmızı kartın fazla olduğu yönünde beyan verince ağzım iki karış açık kaldı. Lütfen beni yanlış anlamayın. Burada amacım fanatikçe Beşiktaş'ı savunmak değil. Pozisyonu hep beraber gördük. Bu hareketi kırmızı kartlık olmadığını söylemek akıllara zarar skandal bir açıklama. Metin beyin burada kinaye yaptığı yönünde bir düşüncem oldu ama sanki gayet de ciddi söylemiş gibi duruyordu. İnanamadım. Daha sonrasında Beşiktaş TV'de yorum yapan sevgili arkadaşlar, Slaven Bilic'in yaptığı oyuncu değişikliklerini beğenmediklerini dile getirdiler. Buna da katılmıyorum Hocamızın her kararı gayet de yerindeydi. Rizespor'da iki kırmızı kart olmasaydı nasıl olacaktı türünden bir soru da bana abes geliyor zira bizi yaşadığımız evren ilgilendiriyor. Alternatif paralel evrenlerde ne olduğu, orada yaşayanların sorunu. Beşiktaş maçı kopartıp aldı kardeşim daha ne istiyorsunuz anlayamıyorum ki?

Artık maç sonrasında Beşiktaş TV hariç hiç bir spor kanalını izlemez oldum. Gerçi bu maç için yapılan yorumları yüzde yüz beğenmesem de en azından karşımda Beşiktaşlıların olduğunu bilmek bile yeterli benim için. Yayıncı kuruluşun sözde spor programını ise zaten artık hiç bir şekilde izlemiyorum. Daha önce de belirttiğim gibi o sözde duayen spiker, Beşiktaş Fenerbahçe maçından sonra programı sarı lacivertli kravatla sunarak beni yeterince enayi yerine koydu. Hiç işim olmaz. Beşiktaşlıların da var olduğu bir yayıncı kuruluş göreceğimiz günler dileğiyle yazımı bitiriyorum efendim. Hep beraber şu hak edilerek alınan liderlik koltuğunun tadını çıkartalım bakalım.


RİZESPOR 1 - 2 BEŞİKTAŞ
STAT: Yeni Rize Şehir Stadı
HAKEMLER: Cüneyt Çakır, Bahattin Duran, Tarık Ongun
ÇAYKUR RİZESPOR: Serkan Kırıntılı, Koray Altınay, Oboabona, Giray Kaçar, Eren Albayrak, Sylvestre, Kıvanç Karakaş, Ümit Korkmaz (Dk.58 Lafferty), Obraniak, Sercan Kaya ve Holosko
BEŞİKTAŞ: Tolga, Serdar, Ersan, Pedro Franco, Motta, Veli (Dk.67 Atiba), Gökhan Töre, Oğuzhan (Dk.78 Tolgay), Sosa, Olcay (Dk.67 Kerim), Demba Ba
GOLLER: Dk.62 Sercan Kaya (Çaykur Rizespor), Dk.60 Jose Sosa (Beşiktaş)
SARI KARTLAR: Oboabona, Obraniak (Çaykur Rizespor), Olcay Şahan, Ersan Gülüm (Beşiktaş)
KIRMIZI KARTLAR: Dk.60 Kıvanç, Dk.65 Koray (Çaykur Rizespor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder