27 Nisan 2015 Pazartesi

BEŞİKTAŞ 2 - 1 KARABÜKSPOR (27/NİSAN/2015)


Bu hafta kara kartalın maçı gerçekten çok önemliydi. Muhteşem Fenerbahçe bir puan kaybetti. Yenersek averajla lider olma fırsatı kapımıza dayandı. Ne yazık ki misafir takım Karabükspor için de aynı şekilde önemli bir maçtı. finale doğru haftalar kala, lige tutunma mücadelesi de heyecanlı bir noktaya geldi. Bu mücadeleyi veren takımlardan birisi de Karabükspor. İşte maç bu şartlar altında başladı.

Karabük gibi nezih bir kentin takımının ligde kalmasını, seyircisi olmayan sevimsiz belediye takımlarına tercih ederim. Kara kartalın şampiyonluk mücadelesini engelleyemedikleri sürece de desteklerim. Ancak burada şu soruyu sormak lazım. Karabükspor kendine ligde kalacak kadar destek veriyor mu? Hayır efendim vermiyor. O futbolla, o zihniyetle Beşiktaş'dan puan alamazsın. Madem ligde kalmak istiyorsun, o zaman mücadele edeceksin. Nasıl Avrupa kupalarında Beşiktaş'a hiç bir şekilde rakip olamayacak Club Brugge takımı, akıllı bir oyunla turu aldıysa, sen de akıllı bir strateji belirleyip kara kartaldan puan almayı deneyeceksin. Öyle kalecine uzun süre elinde top tutturmalar, sürekli faul yapmak suretiyle oyunu bozmalar, her faul pozisyonunda yerlerde yuvarlanıp sakat numarası yapmalarla Beşiktaş'ı geçemezsin.

Karabükspor'a yeterince fırça attık. Gelelim kendi takımımıza. Beşiktaş'ın performansından memnunum ama tabi bu performans sonuç getirmediği zaman herhangi bir anlamı kalmıyor. Maçı bir sıfır skora getirdikten sonra nasıl oluyor da bu skoru koruyamıyorsunuz anlayamıyorum. Sanki maç berabere gidiyormuş ve iki puan uçmak üzereymiş gibi niye oynuyorsunuz çözemedim? Beşiktaş gibi bir takımın, böyle bir maçta tek kale oynaması gerekir. Neden bilemiyorum, bir türlü o havayı yakalayamıyoruz. Benim bildiğim Beşiktaş, bastırdıkça bastırır, misafir takımı boğar ve zorla golü atar, bir daha da gol filan yemez. Skoru koruma konusunda büyük sıkıntı yaşıyoruz. Bunun teknik değil ama psikolojik bir yönü olduğuna inanıyorum. Daha derine bakmak lazım. Takımda arkadaşlık üst seviyede. Sevilen bir teknik kadro var. Herkes birbiriyle barışık olduğuna göre belki de bu stadyum inşaatının tamamlanmamış olması ve iç sahada oynayamama durumu takımı derinden etkiliyor. Bilemiyorum.


Maçın hakemleri iyi değildi. Neden? Oyunun hemen başında Beşiktaş'a verilmeyen serbest vuruşun aynısının tıpkısı ikinci yarıda Karabükspor'a verildi. Üstüne bir de kırmızı kart gösterildi. Eğer bu kırmızı kart ise, ilk yarıda Beşiktaş'a yapılan da penaltıydı. Karabükspor kalecisi topu ceza sahası dışında eli ile tuttu. Diğer bir pozisyonda hakemin gözleri önünde oldu bu ama yan hakem uyarmasa göstermeyecekti kırmızı kartı. Nasıl bir iş anlamadım.

Maçın sonunda Karabükspor teknik direktörü Yılmaz Vural, sahaya dalarak hakemlere koştu. Kameralar karşısında, 'Maça yedi dakika ekleyip golü yedirdin bize' gibisinden bir şeyler söyledi. Bunu yapma hakkını ona kim veriyor anlamıyorum. Belki de 'Gerekirse hakem odasını basarım' diyen kulüp başkanlarının olduğu bir ligde o kadar da şaşkınlıkla karşılamamalıyız bu durumu. Şimdi ben saygı değer hocama sormak istiyorum. Sayın hocam, seni gerçekten seviyorum ve Milli Takım görevini sana vermemek için direnmelerinden nefret ediyorum ama bu maçta böyle yapmamalıydın. Neden dersen, senin oyuncuların maçı bitirmek için 'Fairplay'e aykırı şekilde dakikalarca yalandan yerlerde yatarken ses etmedin. Hakem bu dakikaları maça ekleyince de sesini çıkartamazsın. Bu benim bir Beşiktaş izleyicisi olarak değil ama bir spor sever olarak eleştirimdir sana. Yoksa bana kalsa ben Beşiktaş'ı da sana emanet ederdim.Bütün bunların sonunda Karabüksporlu bir oyuncu kardeşimin maç bitiminde ağlamasına da çok üzüldüm. Genç çocuklar bunlar. 90+7'de gelen gol ile yenilmek üzücü bir durum ama keşke daha derin ve güçlü bir mücadele ortaya koyup da böylesine üzülseydin canım kardeşim.

Sonuç olarak şampiyonluk yolunda önemli bir üç puan alındı. Averajla Galatasaray'ın tepesine çıkıp liderlik koltuğuna oturuldu. Fikstüre bakmadım ama altı hafta kaldı sanırım. Heyecan dorukta :)


BEŞİKTAŞ 2 - 1 KARABÜKSPOR
STAT: Osmanlı Stadyumu
HAKEM: Bülent Yıldırım,  Kemal Yılmaz, Baki Tuncay Akkın
BEŞİKTAŞ: Günay, Serdar, Ersan (Dk.55 Necip), Sivok, Motta, Gökhan, Atiba, Tolgay (Dk.84 Cenk Tosun), Sosa, Mustafa Pektemek, Demba Ba (Dk.65 Franco)
TEKNİK DİREKTÖR: Slaven Bilic
KARABÜKSPOR: Waterman, Erdem, Murat, Yiğit, Tanju, Hakan (Dk.90+2 Aykut), Musa, Viola (Dk.45 Abdülaziz), Furkan, Ahmet İlhan, Fatih (Dk.77 Erkan Kaş)
TEKNİK DİREKTÖR: Yılmaz Vural
GOLLER: Dk.25 Atiba, 90+5 Cenk (Beşiktaş), Dk.79 Musa (Karabükspor)
KIRMIZI KARTLAR:Dk.58 Necip Uysal (Beşiktaş), Dk.42 Waterman (Karabükspor)
SARI KARTLAR: Serdar (Beşiktaş) Fatih, Furkan, Erdem Özgenç, Murat Akçay (Karabükspor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder