24 Aralık 2016 Cumartesi

BEŞİKTAŞ 1 - 0 GAZİANTEPSPOR (24/ARALIK/2016)


Beşiktaş, 2016 - 2017 sezonu on altıncı maçında kendi sahası Vodafone Arena'da Gaziantepspor'u misafir etti. Zorlu bir süreci biraz dengesi sarsılarak da olsa atlatan kara kartal, bakalım Gaziantepspor karşısında neler yapmış. 

Hatırlayacağınız üzere Beşiktaş'ın uzun süre devam eden yüksek performans grafiği, hakem faciasına kurban giden Şampiyonlar Ligi Dinamo Kiev maçı ile sekteye uğramıştı. Buna rağmen kara kartal, peşi sıra gelen Süper Lig mücadelesi Bursaspor maçından alnının akıyla çıkmayı başarmıştı. Ardından Türkiye Kupası maçında Kayserispor'u da geçmeyi başaran kara kartal, yenilgisiz sürdürdüğü Süper Lig mücadelesinde Kasımpaşaspor'a yenilerek bir serinin sonuna gelmişti. Bu yenilgi, kara kartal için daha önce de dediğim üzere bir rahatlama sebebi oldu zira yenilmezlik balonu çok gergin bir şekilde şişmişti. Patladı rahatladık. Bunları neden söylüyorum? Bakınız efendim. Bir çok spor yazarı, Gaziantepspor'u bir gol ile geçmeyi başaran Beşiktaş'ı topa tutmuş vaziyette. Bu takımın bir golcüye ihtiyacı varmış. Evet efendim doğrudur. Vardır. Bunu ben defalarca dile getirdim zaten. Aboubakar iyi futbolcu ama çok ağır kalıyor ve attığı onca gole rağmen kara kartalın ihtiyacı olan golcü olmadığını bas bas bağırıyor. Bunda hemfikir olduk. Tabi adamın hakkını da yememek lazım. Bugün takımımız adına çok şık bir gol attığı gibi, bir de penaltı aldı. Oğuzhan golü atamadı ama olsun. Aboubakar o penaltıyı aldı mı? Aldı. Beşiktaş'ın golcüsü değil dediğimiz adam ki ben de maalesef öyle diyorum, takıma büyük katkı sağlıyor. Herhalde Beşiktaş tarihi daha önce hiç böyle bir çelişkiyle karşı karşıya kalmamıştır. Efendim Beşiktaş tel, tel dökülüyormuş. Gaziantepspor, ligin en çok gol yiyen ve en az gol atan takımıymış. Yahu bu bir şampiyonluk mücadelesi. Her maç bir adım. Bir takım her zaman en üst düzeyde futbol oynayamaz. Beşiktaş dengesizleşen grafiğini olabildiğince zarar görmeden dengelemeyi başardı. Gaziantepspor maçından bir golle üç puanı aldı. Evet iyi değildi ama o üç puan alındı. Şampiyon olacak takım bir günlük performansı ile değil, dengesiz zamanlarında topladığı bir ve üç puanlarla değerlendirilir. Efendim takımda disiplinsizlik varmış. Çok biliyorsunuz. Şenol Güneş kadar disiplinli bir adam daha gördüysem o da Mircea Lucescu'dur. Şenol Güneş babaların babasıdır. Şenol Güneş hem takımın hem tribünlerin babasıdır. Bu takımda disiplinsizlik görmek sadece kör gözlerin söyleyebileceği bir sözdür. Efendim Quaresma kendi için oynuyormuş. Keyif için kafasına göre takılıyormuş. İnsaf derler adama. Q7 tek başına sırtında taşıyor bu takımı. Neymiş efendim penaltı atışında futbolcular arasında kim atacak tartışması yaşanmış. Q7'de bu tartışmanın baş aktörlerinden imiş. Haksız mı peki adam? Oğuzhan atamadı işte. Aboubakar attığı güzel golün ardından bir de penaltı kazandırdı takıma. Yazık oldu ikinci gole. Q7 atsaydı gol olacaktı. Disiplinsizlik muhabbeti buradan çıkıyor ama hayır efendim, kara kartalda disiplinsizlik filan yok! 

Sonuç olarak Beşiktaş, tek tekerleği raydan çıktıktan hemen sonra toparlanarak tekerleğini raya oturtmak suretiyle yoluna emin adımlarla devam eden bir trendir. Bu arada golcü demişken, tribündeki Hollandalı Ryan Babel'miydi? Doğru mu gördüm? Beşiktaş'a da golcü lazım diye kendini yeyip bitirmişti medya değil mi? Dur bakalım. Umarım bir aksilik olmaz da transfer gerçekleşir. ;)

Beşiktaş 1 - 0 Gaziantepspor
Stat: Vodafone Arena
Hakemler: Serkan Çınar, Mehmet Cem Satman, Mehmet Cem Hanoğlu
Beşiktaş: Fabricio, Gökhan Gönül, Marcelo, Rhodolfo (Dk.72 Andreas Beck), Tosic, Hutchinson, Tolgay Arslan (Dk.53 Tolgay Arslan), Cenk Tosun (Dk.89 Kerim Frei), Oğuzhan Özyakup, Quaresma, Aboubakar
Gaziantepspor: Gökhan Değirmenci, Rajtoral, Barış Yardımcı, Musa Nizam, Van Hintum, Abdülkadir Kayalı, Fatau, İlhan Parlak (Dk.63 Angan), Muhammed Ildiz (Dk.71 Doğanay Kılıç), Kangwa (Dk.86 Orkan Çınar), Ghilas
Goller: Dk. 41 Aboubakar (Beşiktaş) 
Sarı Kartlar: Evans Kangwa, Musa Nizam (Gaziantepspor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder