8 Mayıs 2017 Pazartesi

BEŞİKTAŞ 1 - 1 FENERBAHÇE (07/MAYIS/2017)


Beşiktaş, 2016 - 2017 sezonu otuzuncu maçında, Fenerbahçe'yi misafir etti. Maçın genelinde oyuna hakim olan kara kartal, Fenerbahçe'de iki oyuncunun kırmızı kart görerek oyun dışı kalmasına rağmen doksan dördüncü dakikada Marcelo'nun kendi kalesine attığı gol ile üç puan fırsatını kaçırdı. 

Fenerbahçe ile berabere kalmak değil, doksan artı dördüncü dakikada kendi kalene gol atarak berabere kalmak zor geliyor insana. Öyle inanılmaz görünüyor ki, aklım almıyor. Anladık çok heyecanlandınız ama bu nasıl bir amatörlüktür yahu. Gerçek olan bir şey var. Kalan dört haftada Beşiktaş dörtte dört yapmak zorunda. Fikstürde iki puan dibimize dayanan Başakşehir'in iki zor iki kolay maçı var. Gençlerbirliği'ni kolay geçecekler. Hem de çok kolay geçecekler. En azından ben öyle düşünüyorum. Trabzonspor deplasmanından çıkamazlar. Üç puan olmasa bile bir puan kesin kaybedecekler. Adanaspor zaten ligden düştü. Çok kolay bir maç olacak. Kayserispor ligden düşmemek için mücadele veriyor. Onları geçmeleri kolay değil. Hem de son hafta maçı bu. Kayserispor'un hala ligde kalma şansı varsa, inanılmaz bir maç olacak. Beşiktaş'a bakalım. Haftaya Bursapor deplasmanına gidiyor ki şu anda motivasyonu karma karışık olmuş bir Beşiktaş'ın Bursa deplasmanından nasıl üç puan çıkartacağı muamma. Evet takımımız iyi ama üzerine serpilmiş bir ölü tozu var. Bursaspor deplasmanı, olabilecek en ama en zor deplasman şu anda. Kasımpaşa'yı Vodafone Arena'da ağırlayacağız. Bu maçı alamıyorsan şampiyon filan olma zaten. Alacaksın. Sahaya beş kişi de çıksan alacaksın. Aynı Kayserispor gibi ligden düşmeme mücadelesi veren Gaziantepspor ile deplasmanda oynamak büyük sıkıntı olacak. Nasıl olacak bilmiyorum. Takımımız çok iyi ama yorgun ve durgun. Son maçımız Osmanlıspor ile. Vodafone Arena'da kupa kaldırıp kaldıramayacağımız, geçen hafta da dile getirdiğim üzere sanırım bu maça kadar belli olmayacak. Yani Galatasaray ve Fenerbahçe çoktan saf dışı kaldı ama yayıncı kuruluş Bein Sports ne şanslıymış ki, son haftaya kadar pazarlayabilecekleri bir tablo oluştu. Olan bize oluyor tabi. Sahaya çıkıp ben oynamıyorum ama sıkıntısı benim üzerime çöküyor. 


Hakem, Beşiktaş'ın net penaltısını vermedi. 

Maçın ilk yarısında çok kritik bir pozisyon var. Babel, sol kanattan yaptığı atakta ceza sahasına girerken düşürüldü. Nasıl düşürüldü? Fenerbahçe defans oyuncusu, Babel'in önüne yatıp engelledi. Bariz penaltı olan bu pozisyon, hakemin gözleri önünde gerçekleşti. Penaltıyı vermeyen hakem, sonraki dakikalarda Fenerbahçeli oyunculara iki kırmızı kart gösterdi ama ne fayda? İyi oyunun karşılığı olarak kırk beşinci dakikada ani gelişen atakta, sağ kanatta topla buluşan Quaresma, yaptığı ortada topu Aboubakar ile buluşturdu. Aboubakar, alıştığımız o şık gollerinden birini atarak, Beşiktaş'ın ilk yarıyı önde tamamlamasını sağladı. Bu arada maç içerisinde Babel ve Quaresma'nın sağ ve sol kanatlarda yer değiştirerek oynamaları, iki kanatta ne kadar güçlü olduğumuzun bir göstergesi. Bu takım gerçekten müthiş bir takım. Şu Avrupa kupası maçındaki penaltı vuruşları ile gelen yenilgi bizi çok bozdu. Şu sezonu kazasız belasız şampiyonlukla bitirirsek, seneye artık hiç rakip tanımaz Beşiktaş. Nasıl olacak bilmiyorum. Şu son dakika golü öyle büyük talihsizlik ki. Evet bahaneyle dile getirmiş olduk. İkinci yarıda da oyuna hakim olan kara kartal, son dakikada bile değil, uzatma dakikalarının en sonuncusunda, kendi kalesine gol attı. Kaleci Fabri ileri çıktığında, onu görmeyen Marcelo, topa kafasıyla müdahale etti ve ters bir vuruşla topu ağlarla buluşturdu. Fenerbahçeli oyuncular pek sevindiler gole. Boyları ne uzadı, ne kısaldı ama Beşiktaş'a yenilmediler işte. Hem de bedavadan aldılar beraberliği. Kim sevinmez ki? Ben olsam, ben de sevinirdim. Yazık oldu kara kartalıma. 

Yazımızda, kalan haftalardaki durumu değerlendirdik. Karanlık bir tablo olmadığı gibi aydınlık bir tablo da söz konusu değil. Gri bulutlar Beşiktaş'ın üzerinde dolaşıyor. 'Beşiktaş her şeye rağmen bu sene şampiyon olacak' demek istiyorum ama ah o gri bulutlar yok mu, çok rahatsız ediyor beni. Ne yapmak lazım bilmiyorum. Takımı kampa mı kapatmak lazım acaba. Bir aylık bir kamp. Gazete yok, televizyon yok, aile yok. Sadece görev var. Ben olsaydım yapardım bunu. Oysa yapabileceğim tek şey, çaresizce kalan maçların oynanmasını beklemek. 



Stat: Vodafone Arena
Hakemler: Fırat Aydınus, Serkan Ok, Aleks Taşçıoğlu
Beşiktaş: Fabricio, Gökhan Gönül, Marcelo, Atınç Nukan, Adriano, Tolgay Arslan (Dk. 76 Necip), Oğuzhan Özyakup, Quaresma, Talisca (Dk. 89 Gökhan İnler), Babel, Aboubakar (Dk. 72 Cenk Tosun)
Fenerbahçe: Volkan Demirel, Hasan Ali Kaldırım, Kjaer, Skrtel, İsmail Köybaşı (Dk. 46 Ozan Tufan), De Souza, Neustaedter (Dk. 46 Salih Uçan), Alper Potuk, Lens, Sow, Van Persie (Dk. 74 Emenike)
Gol: Dk. 45+1 Aboubakar (Beşiktaş), Dk. 90+4 Marcelo (K.K)
Sarı kart: Dk. 28 Volkan Demirel, Dk. 61 Salih Uçan, Dk. 81 Skrtel, Dk. 90 Emenike (Fenerbahçe), Dk. 65 Tolgay Arslan (Beşiktaş)
Kırmızı kart: Dk. 89 Martin Skrtel, Dk. 90+2 Josef de Souza (Fenerbahçe)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder