22 Ocak 2015 Perşembe

ADANA DEMİRSPOR 1 - 4 BEŞİKTAŞ (21/01/2015)


Nedendir bilinmez, Beşiktaş bu sene Türkiye kupasına bir türlü yoğunlaşamadı. Oysa ucunda önemli bir kupa olan bu mücadelede her daim bizi heyecanlandırmıştır. Söylentiler, futbolculara ödenen maç başına ücretlerin, kupada kazanılan puanlarda verilen paraları karşılamadığı yönünde olsa da, bence bu yaklaşım fazlasıyla saçma. Öyle ki kupayı alan takım her şeyden önce Avrupa kupalarına katılma hakkı kazanıyor. Ligde her an sürprizlerle dolu olan üç puanlı sistemde, Avrupa kupalarının dışında kalma riski varken neden takımlar bu kupayı ciddiye almaz hala aklım almıyor.

Beşiktaş bu maçta da oyuna pek motive olmuş görünmedi gözüme açıkçası. Oyunun ilk yarısında sahaya çıkan takım, tümüyle as oyuncuları barındırmıyordu ve Adana Demirspor'la başa çıkmakta zorluk çektiler. Hatırlarsanız Beşiktaş'la ilgili bir tespitimiz vardı. Beşiktaş ile kafa kafaya oynayan takım, yenilginin kapısını aralamış olurdu. Oysa ilk yarıda Adana Demirspor gayet de güzel kafa kafaya top oynadı takımımızla. Bu durum beni çok endişelendirdi ve Türkiye kupasını umursayan tek Beşiktaşlının ben olduğum şüphesi tekrar içime yerleşti. Yine da Beşiktaş bu maça şanslı başladı. İlk yarının yedinci dakikasında Abdülkerim'İn kendi kalesine şanssız bir şekilde bıraktığı top, Beşiktaş'ın nadir şanslı olduğu pozisyonlardan birisiydi. Durduk yerde maç bir sıfırlık skora taşınınca, kara kartal maça önde başlamış oldu. Az önce söylediğim gibi, Beşiktaş'la kafa kafaya oyunu tercih eden Adana Demirspor, onuncu dakikada Özgürcan ile golü yakalamayı başardı. İlk yarının tamamı, benim açımdan bakıldığında kabus gibi geçti zira sahaya çıkan kadro, bir türlü oyunu kopartamıyordu. İlk yarının son düdüğü çaldığı anda, herhalde yine bir ben umursuyorum kupayı diye geçirdim içimden.


İkinci yarıda Gökhan ve Demba'nın oyuna girmesiyle maçın kaderi değişti. Yıldız oyuncular, ev sahibi takımın defansını adeta hallaç pamuğuna çevirdiler. Yüksek tempoda oynanan mücadele, golü de peşinden getirdi. Tam da beklediğim gibi yetmişinci dakikada oyun çözüldü. Demba öyle bir şut vurdu ki, kaleci adeta topu görmedi bile. Böyle nasıl şut çeker bir insan aklım almıyor. Diğerleri de futbolcu değil mi kardeşim? Demek ki bazıları gerçekten yıldız doğuyorlar. Peşinden Beşiktaş'ın alt yapıdan yetişen geleceği Atınç sahneye çıktı. Defans oyuncusu olmasına rağmen golünü atıp gövde gösterisi yaptı. Bu dakikadan sonra oyunun tek hakimi Beşiktaş'tı. Seksen ikinci dakikada sahnede ön plana çıkan Cenk, muhteşem bir serbest vuruş golü attı. Demba'nın golü üzerine Cenk adeta ben de varım dedi bu gol ile. İyi ki de varsın Cenk.

Nihayet kupada da yüzüm güldüğü için kendimi iyi hissediyorum. Neden böyle dedim? Çünkü gerçekten kupayı sadece benim umursadığıma inandım. Şu fikstürde Beşiktaş'ın altı puanda ikinci sırada olması bana çok tuhaf geliyor. Arsenal'i elinden kaçıran, Tottenham'ı eze, eze eleyen Beşiktaş'a yakışmıyor. Bir sonraki maçta takımımızı lider görmek dileğiyle saygılarımı sunarım.


Stat: 5 Ocak Stadyumu
Hakemler: Barış Şimşek, Bahtiyar Birinci, Mehmet Metin, Sinan Cem İyihuylu (4. Hakem)

Beşiktaş: Tolga, Serdar, Pedro, Atınç, İsmail, Necip, Oğuz(Dk.46 Demba Ba), Kerim(Dk.46 Gökhan), Oğuzhan, Uğur, Cenk T.(Dk.87 Ümit)
Yedekler: Enes, Muhammed, Ümit, Ersan, Furkan, Gökhan, Demba Ba
Teknik Direktör: Slaven Bilic

Adana Demirspor: Emre, Abdülkerim, Şaban, Fazlı, Ferhat Çökmüş, Hakan(Dk.73 Beykan), Umut(Dk.72 Attamah), Özgürcan, Hurşut(Dk.79 Mesut), Cumali, Oğuzhan Aynaoğlu
Yedekler: Burak, Attamah, Yiğitcan, İzzet, Ferhat Vanlı, Mesut, Beykan
Teknik Direktör: Ünal Karaman

Goller: Abdülkerim (Dk.7 K.K.), Özgürcan (Dk.10), Demba Ba (Dk.70), Atınç (Dk.76), Cenk (Dk.82)
Sarı Kartlar: Atınç (Dk.36), Oğuzhan (Dk.74), Fazlı (Dk.81)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder